Vi hade stora förhoppningar att allt skulle lösa sig då vi var nere nu i oktober och vi hade avtalat att Bouygues att de skulle ringa oss på förmiddagen, kl 10.00 den 15/10, detta för att besluta om att en tekniker skulle komma hem till oss och undersöka vårt telefonuttag, innan vi åker hem den 19/10.
Återigen ringde de inte på utsatt tid och inte heller på den hela dagen, detta hände även när jag lyckades få vår hantverkare att komma hem till oss i somras (det var tvunget att det var någon med ett franskt mobilnummer!!) och då väntade vi hela eftermiddagen och kvällen.
På söndagen gick jag över till Polygone och butiken och krävde, vänligt och bestämt, att jag fick häva köpet och lämna tillbaka all utrustning. Den unge mannen i butiken försökte få hjälp så gott han kunde från sin egen support med att säga upp vårt abonnemang men fick tillslut ta hjälp av sin chef i butiken, ett handskrivet intyg på att utrustningen var återlämnad och abonnemanget uppsagt.
Blev inte så förvånad då jag såg att Bouygues hade dragit ännu en förskottsbetalning för november och lär väl få besöka butiken igen i december för att få hjälp med den, dessutom skall vi ha €50 tillbaka för "pant" av utrustningen men kanske det är som i Sverige, den vägen brukar ju inte gå så fort!!
Har fått tips av vår hantverkare om att Orange har ett mobilt WiFi abonnemang utan bindning, Forfaits Let's Go, som man kan välja på 2, 15 och 25 GB. Man kan koppla upp sig med upp till 10 mobiler, datorer, paddor och plattor och man blir inte bunden på samma sätt med fast tele/tv och internet som man blir i ett ADSL paket.
Detta är ju ett utmärkt alternativ när man inte är boende där året om och ger ju stor flexibilitet till vilket abonnemang man vill ha just då man är där, dessutom har vi en supermottagare av Orange WiFi i huset så vi hoppas på det bästa.
Någon som läser här och har erfarenhet av detta så hör gärna av er :-)
Valras Plage |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
kul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar om vår blogg :-)