vår väg till ett nytt land, Frankrike

fredag 29 januari 2021

Bäst på att utnyttja liten yta

När vi nu tillbringar allt längre period här än innan, då man var här på max 5 veckors semester, är inköp och instuvning i kyl och frys ett underbart pussel. Vi har vitvarorna inbyggda under arbetsbänkarna, kyl och frys från IKEA, om inte annat så är allt därifrån, ugn, tvättmaskindiskmaskin och gashäll, tycker jag fick till det bra i mina ritningar när vi valde att bygga om köket till en öppen planlösning. Skafferi, ett otyg hemma i Balltorp, har hur mycket plats so helst att fylla upp med både det ena och det andra, här är ytan begränsad och kom på ett roligt alternativ med burkar och hyllor, inte minst blir köplusten mindre när plats saknas och att man använder det man behöver.

 


Jag har ett litet utrymme på 16-18 cm mellan ytterväggen och kylskåpet, har köpt två stycken trevåningshyllor innan för att försöka utnyttja mellanrummet till konserver och annat, först med tredje försöket och köpet från GIFI förra veckan hittade jag en som passade perfekt, 13 cm bred på hjul, älskar dessa små enkla lösningar!!


Så till vårt lilla kylskåp, jag är fan bäst på att organisera :-) blir inte sämre av alla plastburkar och förvaring man hittar på IKEA som hjälper till att få in det man vill, burkar är min svaga spot, kan alltid hitta en anledning till att köpa fler.



2 kommentarer:

  1. Så skönt att ni har internetet fixat nu. Köket ser jättetrevligt ut och ni verkar verkligen ha tagit till vara på alla utrymmen. Förstår att det känns annorlunda men fint att känna att ni bor där permanent nu. Här har det snöat så in i bängen. Kallt är det också. Men vi mår prima förutom att vi är trötta på isoleringen och ilskna över att vi inte får något vaccin. Ha det så bra! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. klarar ju knappt en timme utan internet och mobil :-) ja du, kylan är inget jag kommer sakna men åh andra sidan har jag lite problem med värmen, hoppas att kroppen lär sig allt eftersom. Förstår er frustration över vaccineringen, när man bestämt sig för att ta den vill man ju helst ha fått den igår, vi hoppas att vi kan få ta den här via våra EU-kort så man slipper resa kors och tvärs för att få den, blir ju kontraproduktivt isåfall.....
    Kram på er, Marie

    SvaraRadera

kul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar om vår blogg :-)